Senegal!

Mamma och jag planerar för fullt inför deras resa till Kafuntine i Senegal nu i december vi var ju där i februari och att man lämnar en del av sitt hjärta i Afrika när man väl har varit där stämmer. Vi samlar kläder till mitt lilla härteprojekt ett fritids som ligger nere på den mils långa stranden där barnen som inte har råd att gå i skola får komma och måla, leka, pyssla m.m. och denna underbara man som jobbar 4 dagar i veckan helt gratis för dessa barn. Kafuntine ligger i casamanche regionen i Senegal det är den fattigaste regionen i landet. Att ha varit här och fått uppleva all denna misär ser jag som en utav de viktigaste lärdommar i mitt liv så nu ska jag göra att som står i min makt för att underlätta för de 2 skolorna publick school (1-9) och Satang Jabang (en flickskola som lär ut sömnad och resturang de arbetar även aktivt med att motverka könsstympning) och så klart mitt älskade fritids.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0